ارتباط بهتره یا رابطه

من که میگم اولی بسیار عمیق تره، اصلا عاشقا بر خلاف تصور عموم بدنبال ارتباط هستند نه رابطه، همانند وقتی که میگوئیم همدلی از همزبانی بهتر است.

لازمه ی برقراری ارتباط ایجاد همانندی است. اگر فردی کنار شما باشد عدد ۶ را ۶ میبیند و میخواند و اگر همین فرد روبروی شما باشد عدد ۶ را حتما ۹ می بیند و می خواند و یقینا مصرانه بر بینش خود پایبند است جالب اینجاست گاهی شما نیز میگوئید اگر منم جای شما بودم همینطور میخواندم چه بسا بارها بجای اینکه طرف مقابل را با حرف درست متقاعد کنیم، انسانها میگن تو تقصیری نداری هر آدمی جای تو بود همین کارو میکرد.

Communication یا ارتباط هماننزدیکی عمیق و پر معنی میباشد.

ارتباط فردی
ارتباط فردی

Relationship یا رابطه همان پیوند یا پیمان فی ما بین است.

رابطه-۱

به معنای ساده تر لازمه ارتباط رابطه می باشد مثلا زن و شوهر و یا دو همکار اگر سالها با هم زندگی مشترک ویا کاری داشته باشند ولی درک متقابل وجود نداشته باشد فقط روابط زناشویی ویا کاری برقرار کرده اند و نه ارتباط. آنها تنها با هم وارد یک رابطه شده اند و در صورت تعمیق این فعل، ارتباط شکل میگیرد. 

این خود ما هستیم که میتوانیم با درایت عدد ۹ را کنار ۶ قرار دهیم و در آنصورت هم فردی که کنار ما هست و حتی فردی که روبروی ما است عدد ۶۹ را ۶۹ میخواند و مینویسد و این رازی است جهت رسیدن به زندگی موفق.

2 دیدگاه در “ارتباط بهتره یا رابطه”

  1. تا ارتباط نباشد، رابطه ای ایجاد نخواهد شد، تفاهمی صورت نخواهد گرفت، ما زمانی به رابطه ای خوب دست میابیم که موفق به درک یکدیگر از طریق ارتباط شویم.متاسفانه در حال حاظر ارتباط جای خود را به رابطه داده است و در این حالت است که با وجود روابط به ظاهر خوب، شاهد ارتباطات خوبی نیستیم.رابطه و ارتباط، مکمل یکدیگرند. رابطه چیزی جز تماس، نسبت، قرارداد، پیمان و پیوند میان انسان یا اشیاء نیست و وقتی این جریان منجر به درک و تفاهم طرفین شود، ارتباط معنی دار می شود.این دو واژه لازم و ملزوم یکدیگرند ، این که افراد گاهی بدون در نظر گرفتن ارتباط، تنها بر حسب رابطه اقدام به انجام امور خود می نمایند و بدون آن که دورنمای این حقیقت را در نظر بگیرند ،تنها به همان لحظه می اندیشند، که این امر باعث بروز اختلافات، عدم تفاهم و درک متقابل میشود که ریشه آن از عدم شکل گیری ارتباط مناسب است. و تا زمانی که ارتباط به درستی شکل نگیرد ، گسترش روابط، معنای خاصی نخواهد داشت.به طور کلی می توان گفت که دست یافتن به ارتباط مناسب نیازمند مدیریتی است که روابط دو طرف را به درستی هدایت نماید تا ضمن از بین رفتن سوءتفاهمات به درکی مشترک برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *